کلاس اولی

تجربیات تدریس من در کلاس اول

کلاس اولی

تجربیات تدریس من در کلاس اول

کلاس اولی

باسلام و درود خدمت شما بازدیدکنندگان ارجمند. ضمن عرض خوش آمدگویی به شما سروران عزیز خوش حالم که میزبان حضور گرمتان هستم. اگر نظر یا پیشنهادی دارید من را از نظرات خود بی نصیب نگذارید.

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

اگر فرزند شما در نوشتن این عبارات مشگل ندارد راهی زیادی در کلاس اول طی کرده

1..دست نادر... کتاب امین...ایران زیبا.  عباراتی که با ...ا.. مالکیت یا .. ا . ربط..است

2....شانه ای... نرده ای...کلماتی که باید بعد از .. ه.  صدای ...ای...می اید مشگلی ندارن

3...در موقع نوشتن کلماتی مانند سینی..بیدار ..بطور کلی درس ایران را با درس  ..استخر ..و

کلماتی مانند نامه  ساده در درس استخر اشتباه ندارند

اگر در این درس ها و نوشتن این کلمات اشتباه ندارند فرزند شما خیلی خوب پیش رفته  اگر مشگل دارد باید به عقب رفته تمرین رابیشتر کنید 

و اما درس بعد که گوش شنوا...و یادگیری ..ش.. می باشد  بسیار ساده می باشد وراه را برای شما باز گذاشته تا به درس های قبل بیشتر توجه کنید اما درس بعدی چند نکته دارد که در قسمت بعدی خواهم گفت

در ضمن تدریس جمع به طور کامل از بعد از ظهر در اپارات قابل دیدن است فقط باید بنویسید تدریس جمع ریاضی کلاس اول

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۹۵ ، ۱۰:۳۱
صدیقه سامعی

درس قبل که سرباز و صدای ...ز...می باشد بسیار اسان و مثل صداهای قبل تدریس می شود 

استخر ...تدریس صدای ....ا.. با کسره که در این جا نمی شود نشان داد ...ا.... در اول ..استخر ..چهار شکل دارد اول..ا...اول....ا...غیر اول ...ا...چسبانه اخر و....ه..   تنهای اخر 

با عرض شرمندگی  ..ا.. که در اخر ...صدای لانه است نمی شود نشان داد

 ا..بسیار درس مهمی است اگر بچه ها این درس  را به سلامت گذ راندن  نصف راه را رفته اند به چند دلیل اول یاد گیری ...ا. اول. و ا...غیر اول در درس   ونوشتن ان در کلماتی مثل امام .. امروز....و.. ا غیر اول در کلماتی مثل ..دبستان ..که ...ا در زیر صدای ب...قرار می گیرد .و شکل دیگر صدای ...ا .چسبانه اخر در کلمه ای مثل ..نامه...و..ه ...تنهای اخر در کلمه ای ...مثل ..ساده..را یاد گرفتن با معرفی کردن این چهار شگل به کار گیری در کلمه  خواندن ان   تمرین وتکرار فراوان   و از همه مهم تر طوطی وار نخواندن  وننوشتن بچه ها

در قسمت بعدی وظیفه ی مهم تری داریم  ان پرداختن به این مبحث که صدای ...ا 

..غیر از اخر کار دیگر نیز انجام می دهد مثل ...کتاب نادر  ..که در وسط این دو کلمه یک صدای ..ا..وجود دارد که یا ..ا...ربط است یا مالکیت که باید ..برای بچه ها توضیح دهیم لزومی ندارد اسمی از مالکیت یا ربط ببریم  مثال می زنیم ....وقتی می گوییم .مادر  زری ... مادر فقط مال زری است  .توپ نادر .... از توپی صحبت می کنیم که مال نادر است .یا وقتی می گوییم دست مریم ..از دست صحبت می کنیم که فقط مال مریم است  این ...ا...مالکیت است و.وقتی می گوییم کوه بلند از کوهی  صحبت می کنیم که بلند است اما چون ما از لفظ بلند برای چیزهای دیگر استفاده می کنیم می شود ...ا... ربط...خوب حالا هر وقت به این کلمات رسیدیم که ...ا...مالکیت.یا..ا...ربط  داشت ما دو کلمه را با هم می گوییم تا بچه هامتوجه شده وبه جای ..مثال..کتاب نادر .....ننویسند...کتابه نادر... این دو  را از هم تشخیص دهند هر کلمه ای که ..ا.. ربط  یا ...ا...مالکیت.داشت ..دو کلمه را با هم بگویید ..اجازه دهید تا فرزندتان ارام بنویسد در صمن دل نگران نباشید بچه ها توضیح  شما در مورد ...ا. راخوب می فهمند حتی  اگر ..ا. مالکیت بگویید .اما اگر وسواس دارید فقط توضیح دهید ونامی از مالکیت و ربط نبرید

مسئله ی مهمتر صدای .ای...مستقل بود که  در صدای  ..ای ..تدریس شد حالا وقت استفاده از ان است  صدای ..ای..هر وقت در اخر کلمه ای.. ..ا..چسبانه.اخر یا..ه ..تنهای اخر بود .بعد از صدای ..ا...صدای ..ای ...آمد ..ما از ..ای مستقل ..استفاده می کنیم .مثل.دانه ای...یا ساده ای...یا..نامه ای .یا..مدرسه ای...این.....ای...فقط بعد از ..ا..چسبان.و ه تنها و مخصوص این دو صدا می باشد وکار برد دیگری در زبان فارسی ندارد

 درضمن تدریس کامل جمع در هفته اینده به صورت کامل  در اپارات گذاشته می شود سعی من بر این است که بتوانم.به صورت  تصویری تمرینات و نمونه  سوال در اختیارتان بگذارم 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آذر ۹۵ ، ۰۱:۰۹
صدیقه سامعی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آذر ۹۵ ، ۱۱:۰۲
صدیقه سامعی

در این سه درس مطلب مهمی نیست چون هر سه صدا صامت وقابل کشیدن نیست 

صدای ت که می شود ..ت غیر از اخر وت .. اخر .. صدای .. ر .. که یک شکل دارد وصدای .  ن ...هم که می شود ..ن ..غیر از اخر و.. ن .  اخر...

این سه درس مثل صدا های قبلی ومسئله ی مهمی ندارد  فقط بهتر است بچه ها متوجه صدا ها شوند صدا بکشند زیاد روی صدا های خارج از کتاب تاکید نکنید اول کلمات کتاب اگر خوب یاد گرفته بودن خارج از کتاب حتما هرشب دیکته بنویسند ومهم تر این که از روی دیکته بخوانتد حتما دو یا سه بار خیلی مهم است که بخوانند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آذر ۹۵ ، ۰۹:۵۰
صدیقه سامعی

درس بعد توت است

روال یادگیری بچه ها ما نند درس های قبلی می باشد 1..باید بچه ها در مورد کارت ها مثلا در این درس درمورد میوه ها تا جایی که امکان دارد صحبت کنند  در مورد میو ه های تابستانی زمستانی  کلمه مرکبات کمک کردن  شستن میوه ها واین که میوه چه اندازه برای ما مفید است

2بعد خودمان کامل می کنیم با کلمات جمله می سازند...3. صدای مورد نظر را معرفی کرد می نویسم ترکیب صامت و مصوت را می گوییم ب    با ..و...بو..  د.....با ....و ... دو   م....با....و..  مو ....س...با ....و...  سو...به همین ترتیب مثل کتاب جدول هم می کشیم 

در این درس مسئله ی مهم این است که توضیح دهیم که  او به جای اسم می اید  چند مثال برای بچه ها می زنیم ...مثل ..وقتی شما تعریف می کنید همش اگر بگویید مریم دختر خوبی است مریم مهربان است .  مریم  زرنگ است همه خسته می شوند از این همه مریم گفتن ما در زبان فارسی به جای این همه مریم می گوییم   مریم مهربان است  او زرنگ است   او جای اسم امده باید به همین صورت مثال بزنیم تا متوجه شوند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آذر ۹۵ ، ۰۹:۳۷
صدیقه سامعی