کلاس اولی

تجربیات تدریس من در کلاس اول

کلاس اولی

تجربیات تدریس من در کلاس اول

کلاس اولی

باسلام و درود خدمت شما بازدیدکنندگان ارجمند. ضمن عرض خوش آمدگویی به شما سروران عزیز خوش حالم که میزبان حضور گرمتان هستم. اگر نظر یا پیشنهادی دارید من را از نظرات خود بی نصیب نگذارید.

درس هشتم

شنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۵۷ ب.ظ

در  درس گذشته  ...ش...مطلب مهمی نبوده وبچه ها  به راحتی یاد می گر فتند در مورد صفحه ی بعد که  شانه ای...دانه ای تدریس شده که در درس گذشته اشاره شد اما در مورد صدای  ...ی..اولا که باید دقت کنید به کلمات..دریای آبی.. بوی.یاس.. وروی دریا...برای من...که باید بچه ها به ..ه. مالکیت و.ه. ربط توجه کنندو مطلب مهم دیگر کلماتی مانند میوه ی وخانه ی و کلماتی مانند...و زیاد..وپیاز.  می باشددر مورد میوه ی باید به بچه ها توضیح دهیم که همان جور که بعد از  صدای ..ه...چسبان و ..ه تنها...باید صدای  .ای...مستقل باید بنویسیم بعد از ..ه...چسبان و..ه...تنها اگر صدای..ی..  بیاید باید از ..ی..اخر استفاده..کنیم فقط بعد از ..ه... اما در مورد کلماتی مانند زباد.. پیاز...خیار.....

اما در مورد این کلمات ما در صداهای فارسی دو صدا  داریم که شبیه به هم است یکی صدای ....ای..در  سیب که جز صداهای بلند و قابل کشیدن است ویکی صدای ..ی...در دریا که قابل کشیدن نیست به بچه هامی گوییم ان صدایی که قابل کشیدن است ودر کلاس بالای جدول قرار دارد زورش بیشتر است هر وقت در کلمه ای زود تر بیاید به ..ی...اجازه نمی دهد ومی گوید من امدم تو دیگه کجا می ایی مثل  همان پیاز که ...ای ...امده اما .  ی.. دیگر نمی ایداما اگر بر عکس .. ی..اول بیاید زورش به ..ای. نمی رسد هر دوتاشون می ایند مثل پایین ...پاییزپس اگر ..ایزودتر بیاید دیگر اجازه به ی نمی دهد که بیاید...بعضی از اسم ها نیز به این ترتیب است مثل شنتیا...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۱۱
صدیقه سامعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی