درس بعدی ابر
ابتدا بچه ها باید در مورد کارت ها صحبت کنند ما اطلاعات ان ها را کامل کنیم
این درس درست مثل آ....اول.و ....ا.غیر اول است چون این صدا .یا نشانه هم جز مصوت ها یا صداها ی قابل کشیدن می باشد پس..
ا اول و ا غیراول می باشد... متاسفانه برای این صدا از زیر و زبر نمی شود استفاده کرد صدای ..ا با زبر . صدای اول ابر . همیشه اول می اید و.. ا غیر اول صدای دوم سبد. همه جا می یاد غیر از اول....وقتی صدا ها رامعرفی کردیم از روی درس می خوانند بعد کلمات کتاب بنویسیم را بخش و صدا کشی می کنیم تا بچه ها با صدا کشی کردن بنویسند
در کمک به فرزندتان باید به چند نکته توجه کنید .اولا اگر فرزند شما فعلا بدون صدا کشی راحت می نویسد بعدها به مشگل برمی خورد وقتی تعداد کلمات زیاد شود دوم اینکه از جدول ترکیبی که صدا ها را با هم ترکیب می کند زیاد در دفتر خانگی با فرزندتان تمرین کنید که نمونه ی ان در صفحه ی چهل و دو.....کتاب بنویسیم موجود است که البته شما از صداهایی که خوانده اند استفاده می کنید
در درس بعدی که باد می باشد صدای ...د . حز صدا های صامت و صداهایی است که قابل کشیدن نیست وبایدطوری تلفظ شود که کسره نگیرد وچون یکی است به بچه ها می گویم یک شکل دارد ودر هر جا صدای ..د شنیده شد همین یک جور است که نوشته می شود در این درس بعد از صحبت کردن در مورد کارت هاو صحبت در مورد اینکه ..د.. یک شکل دارد باید در مورد نقطه صحبت کنیم که وقتی جمله تمام می شود نقطه می گذاریم از این جا به بعد می توانیم برای بچه ها دیکته بگوییم و در اخر جمله باید نقطه بگذارند و وقتی جمله می نویسندبایددر بین کلما ت فاصله بگذارند مثلا به این صورت یک جمله را بنویسند.....بابا اب داد. به این صورت بین کلمات یاد بگیرند که فاصله بگذارند که در زیبا نویسی بسیار مهم است